[Csaladtortenet 2] Szúnyog Julianna

Tibor Farkas farkastibor1960 at gmail.com
2024. Feb. 5., H, 12:47:04 CET

Tiszteletem!

Nem és nem boldogulok. Már számtalanszor neki futottam. Igaz, most egy
kicsit "talán" előrébb jutottam, DE! (Azt is tudom, hogy nem várhatom el,
hogy más kutassa ki helyettem, de egy-egy jó tanács, ötlet is nagy segítség
lehet, mert segítségre nagy szűkségem van.   Szentgyörgyvölgy AK: Van 3
Szunyogh Julianna az 1830-as években.
1. szül:1830 jan.9-ez kipipálva, mert 2.5 év múlva meghalt.

2. szül: 1833.okt. 6. Ez a legvalószínűbb, de! Ezt majd kifejtem.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-XSK5-9?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AV4V6-WC6

3. szül:1834 nov.11. A továbbiakra nézve semmit nem találok róla, ..vagy a
2. számúról. Ezt nem tudom tisztázni.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-XSK5-S?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AV4V6-WZF

Ami biztos: 1853. január 6-án a  17 éves (persze az éveket simán elírták,
ez nem mérvadó)házasságot kötött a rédicsi fejér Gáborral. Ennek még
jelentősége lehet, majd írom.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS5P-B39P-T?i=30&cat=407078

Ami még biztos, hogy 1910 jún. 5-én 80!! (itt is más életkor szerepel)
évesen Rédicsen hunyt el özv. Zsoldos Mihályné néven.(1875-ben újból
férjhez ment (ott is más életkor szerepel)

Miért gondolom, hogy az (2. számú) 1833 okt 6-i Julianna lehet az ükmama?
Az édesanyja Kulcsár Éva,  és a családi emlékezet szerint  a Kulcsárokkal
rokoni kapcsolatot tartottak fenn még az 1930-as években is.
A másik ok. Említettem, hogy a tippem szerinti (1833-as) Juliannát a
rédicsi Fejér Gábor vette el. Ennek Juliannának még volt 5 testvére és az
Örzsét (Elizabet) 1841 febr 21 -én szinten egy rédicsi Fejér nevezetű
(János ) vette el.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS5P-B3SQ-K?i=20&cat=407078

(1833-as)Julianna testvérei:
szül: 1818 Julianna -1818-ban meghalt
szül: 1819 Elizabet-no Őt vette el a rédicsi Fejér János
szül: 1823 Martin-1823-ban meghalt
szül: 1824 György-1851 szept 7. (házas) Lenti Ak.
szül: 1829 Miklós-róla semmi további adat
Szunyogh Juliannát az 1853-as házasságkötésnél Jakabfai lakosként említik,
míg a többi testvéreit resznekiként. (a két település egymás szomszédai).
Ennek oka az lehet, hogy a többi testvérei jóval idősebbek voltak, mint a
Julianna  "ükmama" és az édesanyja (Kulcsár Éva) 1839 febr.13 -án 39 évesen
meghalt. Julianna ekkor még csak 6 éves és valószínűleg kiadták rokonokhoz.
Ennyit tudtam összegzésként és ezek az adatok erősítettek meg, hogy az
1833-as Szunyogh Julianna lehet az ükmamám, de ugye ez mégsem 100%.
Örülnék, ha valaki tudna segíteni, jó ötletet adni, hogy a jó úton járok
vagy sem, illetve melyek a jó utak.
Köszönöm szépen.
(Farkas Tibor)