[Csaladtortenet 2] Családtörténet

Attila Lanczkor lanczkor.attila at gmail.com
2024. Feb. 22., Cs, 08:36:28 CET

Kedves Kutatótársak,

Igazi családtörténeti kérdéssel fordulok azokhoz, akiknek van egy kis
történelmi vénájuk.
Lanczkor családnevem szerencsére ritka Magyarországon, ezért aránylag
könnyű kutatni.
Viszont a család eredete bizonytalan, bár vannak gyanús jelek. Valamikor az
1600-as végén jelentek meg Lövőn. Ezzel a névvel (nagyon picit eltérő
írásmóddal) találkoztam a flamand anyakönyvekben, sőt máig élnek ilyen nevű
családok.
Viszont anyakönyvileg nem sikerült össze-kapcsolnom a két ágat.
Most jön a kérdés!
Szeretném megismerni az időszakot történelmileg, hátha ad valamilyen új
támpontot.
Keresek olyan történelmi könyveket, amikből meg lehet tudni valamit az
1600-as évek Magyar-Flamand kapcsolatairól. Jelenleg abban sem vagyok
biztos, hogy melyik irányba zajlott le a vándorlás, mivel az anyakönyvezés
legelején vagyunk.
Ne kíméljetek az ötleteitektől. Tudom ez nem két hetes projekt lesz.

Üdv és köszönet már azért is, hogy elolvastátok.

Attila