[Csaladtortenet 2] A FamilySearch keresője mennyire megbízható?

George Gaál gb12335 at gmail.com
2024. Feb. 29., Cs, 23:19:07 CET

Kedves Ferenc,

Az algoritmus nagyon egyszerű és egyértelmű. Először is próbálja meg a
keresőt használni. Próbálja meg a vezetéknév és a név eltérő írásmódját
használni. Ezután próbáljon általánosabb keresést végezni. Ha megvan az
eredmény, akkor szerencsés. Ha nem, próbálja meg megnyitni a
mikrofilmes/digitalizált képeket, és egyedül keresse meg a rekordot. A
probléma az, hogy az indexelők emberek, és a folyamat nagyon hibás volt.
Annyira hatékonyan, hogy néhány rekordot egyáltalán ki lehet hagyni. Mások
elírásokkal és hibákkal vannak beírva az adatbázisba. Ez azt jelenti, hogy
megbizonyosodhat arról, hogy semmit sem hagyott ki, mindent kétszer
ellenőriznie kell az eredeti dokumentumban. Nincs az indexelt adatbázisban.

—
Üdv.,
  Georg