[Csaladtortenet 2] névváltoztatási tortúra

Lilla Imola Kallós kallos.lilla at gmail.com
2024. Jan. 17., Sze, 20:16:08 CET

Kedves Anna és  Tagtársak!

Ezek szerint a bürokrácia nem változott sokat az elmúlt 50 évben.
Anno az én esetem némileg hasonlított a fentihez, akkoriban a kiadott
személyazonossági igazolványban a több
keresztnévvel is rendelkező személyek esetében általában aláhúzták a
rendőrségen az illető által használt
keresztnevet. Nálam automatikusan aláhúzták az első keresztnevemet. Csak a
személyazonossági cseréjekor
sikerült kiharcolnom (születési anyakönyvi kivonat, diploma stb.
bemutatásával és erőteljes tiltakozással), hogy mindkét keresztnevem
"egyenlő joggal" bírjon az okmányaimban.
Azóta is boldogan használom az egyenlőképp szeretett mindkét keresztnevem
(bár van, amikor az egyszerűség kedvéért eltekintek ettől),
ismerőseim pedig eldöntik, melyiket használják szívesebben, amikor
megszólítanak.

Üdv.:
Kallós Lilla Imola

Anna Gősiné Greguss <ggacs4 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. jan. 17.,