[Csaladtortenet 2] névváltoztatási tortúra

Tarpay Mariann tarpay.mariann at gmail.com
2024. Jan. 18., Cs, 14:33:44 CET

Kedves János és Mindenki, aki érintett, vagy érintett lesz a névváltozással
kapcsolatos kérdésekben!

Ez valóban szerencse. Én nemrégiben hivatalos levelet kaptam a járási
önkormányzattól, hogy a hivatalos nevem a születési anyakönyvi kivonat
szerint 2 keresztnévvel érvényes. Eddig csak egyet használtam, mert még
előtte áll a férjem családi neve, stb. Felszólítottak a kapcsolatos
dokumentumaim rendbetételére. Igen: személyi ig, lakcímkártya, TAJ kártya ,
stb. mind átírásra kellett kerüljenek. Úgy vélem, hogy a számítógépes
nyilvántartások elterjedése, egymással való találkozása vonta maga után ez a
"rendezési törekvést".

A  régi, úgynevezett aláhúzásos keresztnév használat sem volt tökéletes
megoldás. Például a férjem diplomáját a szül. akv. szerint állították ki, de
csak az 1. keresztnevére. Ő pedig "aláhúzásos"  módon mindig a másodikat
használta. A végeredmény mai szemmel nézve: a diplomája más névre szólt,
tehát nem igazolja a végzettségét - az elektronikus nyilvántartás rendje
szerint.

Mariann