[Csaladtortenet 2] Rejtély

Lengyel, Jánosné kompolthy47 at gmail.com
2024. Jan. 20., Szo, 09:58:24 CET

Kedves Anna!

Egy lehetőség: Kállai Mihály az I.világháborúban esetleg eltűnt, vagy
megsebesült,  holtnak hitték, és "özvegye" ismét férjhez ment. Kállai
Mihály ezt követően mégis előkerült, a Varga Sándorral kötött házasságot
érvénytelenítették, ami valamilyen oknál fogva nem lett UB az anyakönyvben.
Ez csak egy tipp.
Ismerős családjánál fordult elő, hogy a férj eltűnt az I.
világháborúban, felesége özvegyként lett nyilvántartva. Nemrégiben
találtam meg a férj elhalálozásának bejegyzését az 1920-as évek közepe
táján, Budapesten, elfekvő kórházban, ahol a szülők neve ismeretlenként
volt bejegyezve, a házastárs nem szerepelt, viszont a lakcíme igen, ami
alapján (valamint a nem túl gyakori családnév segítségével) azonosítható
volt.
Ennek alapján született a fenti tippem.
A házassági anyakönyveknél az a tapasztalatom, hogy nem minden esetben
jegyezték be valamelyik szülő néhai mivoltát.

Üdv,
Lengyel Gabi