[Csaladtortenet 2] ifj. Csicsely Pál házassági bejegyzése Békéscsaba 1758NOV5

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2024. Jan. 31., Sze, 17:19:41 CET

Kiss Attila kérdezte, hogy:
> Az alábbi békéscsabai EV. anyakönyvi oldal 31.C. sorával (1758NOV5)
> kapcsolatban lenne kérdésem. Az ifjú Paulus és édesapja Csicsely Pál közti
> kapcsolatot nem értem "Egreg ii vici" (ha jól olvasom egyáltalán), továbbá
> ha tudnátok segíteni az ifjú "Siragiensis" településnév beazonosításában.
>
> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSVC-QF32

egregii viri "vitézlő ember"(-nek).

A származási hely talán Sziragiens(is)? (Lásd pl. Nov. 9.-én Szikora
vezetéknevet.) Nógrádban van egy Szirák... (És BAZ-ben Borsodszirák,
ami azt hiszem, korábban Magyarszirák névre (is) halgatott.)
Hmm: Kondoros külterületei között vannak a "Sziráczkiföldek"
(https://www.ksh.hu/apps/hntr.telepules?p_lang=HU&p_id=10287). A
korábbi helységnévtárakban erről így hirtelen nem találtam adatot, de
nem is néztem tüzetesen.

Juli
/\ /\