[Csaladtortenet 2] amerikai hadifogoly szabadulólevél

Ágnes Varga agi7varga at gmail.com
2024. Jún. 29., Szo, 17:49:24 CEST

Kedves Attila!

A bélyegzőn pedig a 3. Hadsereg elbocsátó központja van.
Az irat inkább arról szól, hogy az 1945.nov.1. és a szabadonbocsátás
1946.jan.11. közötti időszakra a hadifogoly, aki amerikai fogságban volt,
56 dollárt kapott.
A háborúnak 1945.májusában vége volt. Mi történhetett Petróczy úrral
1945.november 1-ig?
A wikipediaban a 10.páncelos története szerint bajor területen fejezték be
a bevetéseket, de azt tudjuk, hogy az amerikai hadsereg több évig ott volt
még.
A tippem az, hogy az irat valószínűleg Bajorországban készült.
A háború történelmében nem vagyok járatos. Csak elolvastam az iratot
mindkét nyelven.

Üdv.
Varga Ágnes