[Csaladtortenet 2] Tóth András és Kákonyi Ilona

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2024. Már. 17., V, 11:34:43 CET

Kedves Listatagok!

A tárgyban nevezett házaspár némi fejtörést okoz. Megköszönöm, ha valakinek
lenne ötlete a házas felek keresztelésének azonosításához. :)

1751. február 7-én házasodtak Kalocsán, tanúk: Salacz Márton, Tóth Pál
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-FC96-98?view=index&personArk=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6N3C-7RNZ&action=view

Gyermekeik:
* 1752 Ágnes, keresztszülők: Salacz Pál, Tamás Erzsébet
* 1754 András k.sz.: Salacz Mihály, Nagy Erzsébet
* 1757 Pál k.sz.: Schöbel János, Schöbelin Katalin
* 1759 Joanna(?) k.sz.: Sebk(?) János, Paumonin(?) Katalin
* 1762 István k.sz.: Schöbel János, Schöbelin Katalin

1762. április 16-án és 17-én van egy-egy halotti bejegyzés, amiket nem
tudok értelmezni. Lehetséges, hogy mindkettő Kákonyi Ilonáról szól?
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-FC9Z-T8?view=index&personArk=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6N33-1QG1&action=view

Ha igazam van és mindkét bejegyzés Kákonyi Ilonához tartozik, akkor Tóth
András újraházasodott 1762. máj. 16-ám Juhos/Juhász Máriával, tanúk: Tóth
Ferenc, Pinczey(?) János.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-FC98-9W?mode=g&cc=4133831&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6N3C-6T9S

Ebből a házasságból született gyermekek keresztszülei mind Holler István és
Nagy Erzsébet.

A fejtörést az okozza, hogy két Tóth András jöhet szóba, mindkettőt
1731-ben keresztelték.
* 1731. ápr. 3. szülők: Tóth Pál és Bodi Anna, keresztszülők: Sukovics
István, Kovács Katalin
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-FC98-2T?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AXCT8-DC5
* 1731. okt. 18. szülők: Tóth János és Dinnyés Ágnes, keresztszülők: Pandur
István és Rácz Katalin
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-FC98-CN?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AXCT8-Z8Y

A másik András házassága Fehér Máriával 1756. nov. 21-én köttetett, tanúk:
Ratkó Mihály, Demsa Mihály.
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-FC98-8X?cc=4133831&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6N3C-4LY4
Az itt született gyermekek keresztszülei mind Demsa György és Balatoni
Katalin.

És itt úgy érzem, elvesztek a kapaszkodóim. Egyik Andrásnak sem született
Ferenc vagy Pál nevű testvére (vagy csak nem találtam), akikből később
házassági tanú lehetett volna. Nem tudom például, hogy az első házasságnál
szereplő tanú lehetett-e az apja? Mennyire volt jellemző ilyesmi? A
gyermekek névadását próbáltam még megfogni: Pál nevű gyermeke csak a
Tóth-Kákonyi párnak született, talán ő a nagyapja után kaphatta a nevét.
Ágnes és Anna nevű gyermeke mindkét Andrásnak született, illetve
János/Johanna(?) is.

Én hajlanék arra, hogy az általam keresett András szülei Tóth Pál és
Bodi Anna voltak, de kizárólag azért, mert a házassági tanú és az egyik
gyermek neve is Pál, de ezt nem érzem kellően megalapozott, döntő érvnek.

Lenne valakinek egyéb ötlete, szempontja, hogy lehetne dönteni a két
keresztelés között?

Előre is köszönök minden észrevételt!

Üdv:
Peti