[Csaladtortenet 2] erdélyi állami anyakönyvek

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2024. Május. 3., P, 17:12:43 CEST

Kedves Mindenki!

Bizonyára már eljutott mindenkihez a hír,hogy a román állami levéltár
digitalizálta, és indexelte a magyar nyelvű állami anyakönyveket -egy
részét, főleg 1895-1906 között.

Szatmár megyei anyakönyveket részben átnéztem, és ezeket találtam:
Ha valamelyik településnél több születési anyakönyvet láttok
ugyanazzal az időkörrel, akkor ott több település van feltöltve egy
néven.
 Pl. Érkávásnál -Cauas találtam meg véletlenül Gencs anyakönyveit.

Csanáloshoz tartozott Fény, Csomaközhöz Bere. tehát ott anyakönyvezték.
Börvelyhez tartozott Kaplony és Kálmánd...
Az 1907-es helységnévtár szerint.

Moftin néven Kismajtény anyakönyvei lennének, de átbogarászva
kiderült, hogy Kismajtény, Nagymajtény, Krasznaszentmiklós
anyakönyvei, és az azokhoz tartozó települések vannak fent.
Kismajtényhoz tartozott Domahida, Szentmiklóshoz Esztró, és Érgirolt.

Vetés Vetis néven, itt Óvári anyakönyvei is fent vannak.

Bihar megyénél még csak Nagyvárad állami anyakönyveit láttam.

Arad megyénél Inventar feliratés sorszám alatt vannak az anyakönyvek.

Máramaros megyében Exemplarul 2 felirat alatt vannak az anyakönyvek.

A legtöbb helyen a "Colectia registrelor de stare civila feliratot
kell keresni, mert ott vannak az állami anyakönyvek.

A honlap:
https://descopera.arhivelenationale.ro/cautare-navigare/

Üdv, Zsolt!