[Csaladtortenet 2] homokkő sírfelirat

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2024. Május. 7., K, 22:45:52 CEST

Weber György írta:
> Volt már itt téma a régi sírfeliratok olvashatóvá tétele. Egy romos
> állapotú, de nyomokban még feliratot tartalmazó homokkő kereszt feliratát
> kellene megfejtenem, és nem tudom, mit tudnék bevetni ahhoz, hogy a felirat
> olvashatóvá váljon - de ne tegyem még inkább tönkre!

Talán a világítással és fényképezéssel kéne kezdeni. Az oldalról
irányított erős fény néha olvashatóvá teszi a feliratot; ha az magában
nem elég, akkor több, különböző szögekből (például tükörrel)
megvilágított fénykép "utókezelése" valamilyen képszerkesztő
programban talán eredményre vezethet.

Ha a "meg sem érintettük" módszer nem elég, akkor azt hiszem, az
alufólia a legkevésbé kártékony. Ehhez az olcsó, vékony fajta fólia
kell, és egy nagy, puha ecset vagy szivacs, amivel a fóliát a
feliratra simítjuk. Az eredményt érdemes fényképezni, mert a kőröl
levéve a fólia nem igazán tartja a felirat formáját.

Juli
/\ /\