[Csaladtortenet 2] Palota (Szlovákia) anyakönyvei

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2024. Május. 17., P, 22:22:46 CEST

Gyenes Lili írta, hogy:
> Most találtam meg ükszüleim házassági anyakönyvét, mely szerint ükapám
> Palotán született 1848-ban.

Palota volt fél tucat:

Csanád-Palota, Csanád
Palota, Zemplén
Ilva-Palota, Maros-Torda
Rákospalota, PPSKK
Ujpalota, Bihar
Várpalota, Veszprém

Ezek közül Csanádpalotán, Ujpalotán, és Várpalotán volt helyben RK
templom. A zempléni Palota RK lakosait Izbugya-Hosszumezőn,
Rákospalotát pedig Fóton anyakönyvezték. (A maros-tordai helységekről
Dvorzsák nem tudta a templomokat.)

Azt nem írtad, hogy a házasság hol történt, és hogy írtak-e a
helységhez megyét is vagy sem. Ha nem, akkor inkább helyben
(ugyanabban a megyében) kell kezdeni: előfordul, hogy külterületi
lakott hely nevéről van szó, nem faluról.

Amúgy a Dvorzsák-féle helységnévtár kimondottan azért íródott, hogy a
"hol van a templom?" kérdésre válaszoljon.
Táblázatos változata az időgépen:
https://web.archive.org/web/20160327063819/http://www.radixhub.com/radixhub/gazetteers/1877

Juli (szül. Palotay, bár azt nem tudom, hogy Polster nagyapám melyik
Palotára gondolt, amikor ezt választotta.)
/\ /\