[Csaladtortenet 2] erdélyi állami anyakönyvek

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2024. Május. 25., Szo, 11:43:34 CEST

Kedves Mindenki!

Akinek kell.
Több település átnézése után a következők derültek ki:
- Supur - Szopor néven 3 település anyakönyvei vannak fent:
Alsószopor, Felsőszopor, Nántű.

- Cauas-Érkávásnál fent van Gencs anyakönyve

- Moftin - Majtény néven Kismajtény, Nagymajtény, Krasznaszentmiklós

- Dorolt Pusztadaróc lenne, de magyar területen lévő Csengersima, és
Komlódtótfalu állami anyakönyv ELSŐ példányai vannak felrakva.

-Szatmárnémetinél Szatmárzsadány is fent van.

Érendréd és Dengeleg csak részben van meg.
Bár lehet csak máshova tették fel.

Az 1907-es helységnévtár, és az anyakönyvek szerint is:
Börvelyen anyakönyvezték Kálmánd és Kaplony lakosait.
Csanáloson a Mezőfényen lakókat.
Csomaközön a Berén lakókat.
Érkáváson az Érmindszenten lakókat.
Kismajtényhoz tartozott Domahida.
Mezőpetrihez tartozott Reszege.
Szamosdobhoz tartozott Csengerbagos.

Egyenlőre nem találtam olyan szatmári térképet, ahol be tudnám ezeket jelölni.

Bihar megyénél Oradea, Nagyvárad néven más kisebb települések is
vannak. Ha pl. Casatori felirattal 1895 évvel több is elkezdődik,
akkor biztos hogy más település is van még ott.

Bihari állami anyakönyvet nem sokat láttam Nagyváradon kívül.
 Például Simina/Érsemjén, Valea Lui Mihai/Érmihályfalva, és
Silindru/Érselénd anyakönyveit nem találom.
Ha valaki találkozik velük, kérem linkelje be nekem.

Kolozs megyei anyakönyvek Cluj felirat, és a találati lista legvégén
van a Collectia registre de stare civila - állami anyakönyvek
gyűjteménye. Kolozsvár a legvégén.

Alsó-Fehér megyénél gyulafehérvári egyházi anyakönyvet is láttam
indexelve, és feltöltve.

Máshogy is lehet az anyakönyveket keresni:
Cautare text feliratra kattintani, bejön egy új lap, ott beírni a
település román nevét. Csak irdatlan mennyiségű találatot ad.
Máramarosszigetet így találtam meg.
Megadja az elérési útvonalat is hozzá.

Üdvözlettel
Zsolt!