[Csaladtortenet 2] Segítség kérés - Képernyőmentés

Péchy Gáspár gazsi at pechy-de-pechujfalu.hu
2011. Aug. 8., H, 10:16:36 CEST

Kedves Éva !

Publikusan válaszolok, hátha mást is érint:

Képernyőmentés alaptörvény: :)
[ALT]+[PRTSC] billentyűk együttes lenyomása a vágólapra teszi az aktuális ablak tartalmát, amit
bármely képszerkesztőbe ( pl. Paint) [SHIFT]+[INSERT] gombokkal avagy az
"Szerkesztés"->"Beillesztés" menüpontokkal illeszthetsz be.

A "Képernyőmentés alaptörvény" Dobrova Tibor féle kiegészítése:
Megnyitottam a "Photo Editort" (ingyen letölthető, ha valakinek nincs még fent..), aztán:
Képek(kettős kattintás)/A mentett screen képre click(aktíváló keretet kap)/Crop ikonra click/Bal
oldalon a megjelenő képet b.egérrel - a jelölő vonal megfelelő húzásával - körbejártam, lehagytam a
fejszalagot/OK-ra click, ezután a B.felső részen legördülőben a "save as", majd az elnevező kockában
a fájlnév mögött megjelenő  "modified" törlésével beírom pl., hogy szűkített, majd/Mentés!
Ekkor már az Editor ezt a lecsökkentettet teszi is ki teljes képként, s ez így "él tovább" képeink
között.Ezután az Editorből exit-tel kilépés... A továbbiakban ebből még vehetünk ki célunk szerint
részlateket megint az Editor-ral és szúrkálhatjuk kedvünkre!

A "Képernyőmentés alaptörvény" Irfanview féle kiegészítése:
Megnyitjuk a képet az Irfanview programmal (ingyenes, letölthető, magyar nyelven is). Az egérrel
(bal gomb lenyomásával és nyomva tartásával) kijelöljük a szükséges területet. Ezután: Szerkesztés
-> Kivágás megjelölésen kívül; majd: Szerkesztés -> Szélek automatikus levágása; végül Fájl ->
Mentés másként (értelemszerűen)