[Csaladtortenet 2] mormonok és OLLÉ

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2011. Aug. 10., Sze, 23:01:53 CEST

Kedves mormon-kutatók!

Akkora lett a kutatható lista, hogy mindenkinek ajánlom a szűrők
használatát.

Ha az indító oldalon

https://www.familysearch.org/search/collection/show#uri=http://hr-search-api:8080/searchapi/search/collection/1743180

beírtam egy nevet (pl. last name=Petrics), akkor kiad 16266 találatot

Szűkíteni kell, ezért bal felső "new search" klikk, kinyit egy új maszkot,
itt pl. pipa a petrics mellé= csak a pontosan így írt adatokat kérem, ekkor
már csak 860 találat van.

Újra "new search" és beírom a keresznevet (first name), pl. klara pipa
nélkül és van 8 találat, ahol a Klára és hasonlók szerepelnek. Ha még ebből
is sok lenne, akkor a keresztnév mellé is lehet pipát tenni.

További finomítás lehet, ha a bal alsó vastagon szedett "other place" "other
year", gender szavakra kattintunk: Itt a buborékban megjelenő szavakra
kattintva láthatjuk, hogy ebbőla 8-ból a mai magyar 2, 6 Európai, pontosan 4
jugoszláv, azaz 1 horvát, 3 szerb
Vagy 1 az 1700-as évek, 5 az 1800-as években történt

Megjegyzem, ezek a keresők nem egészen tökéletesek? az utolsó két névnél nem
vesz figyelembe minden adatot, amit egyébként az adatok melletti háromszögre
kattintva látjuk, hogy mégis benne van (jelen esetben a hely is, a dátum
is.)

Én mindig leszűröm 5-20 tételig, aztán értékelem az adatokat és értelmezem a
hibákat, elírásokat (pl. 2-3 adatsor: a mama hol Stalleberg, hol
Isallenberg)

Jó kutatást, Judit