[Csaladtortenet 2] Bemutatkozás

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2011. Aug. 11., Cs, 19:48:35 CEST

Kedves Listatársak!

Szabó Előd vagyok, Debrecenben élek, két lányom van.
Aktívan 3 éve kutatok, de gyermekkoromban már érdekeltek a családi szövevények. Először én is saját felmenőimet kezdtem beírni egy számítógépes programba.
Fél év múlva levélváltásunk alkalmával Szepesi Imre Hajdúböszörmény kutató, azt írta nekem:
- "Üdvözlöm a zártosztályon". Akkor még nem, ma már értem, miért...
Polgári foglalkozásom - postai kézbeítő - mellett minden időmet kitölti a családkutatás, mivel saját felmenőimen kívül az oldalágakat, később már minden csengeri református családot kutatok, mára pedig minden Szatmárral kapcsolatos adat érdekel.

Kutatási terület: Csenger, Szatmár vm., Szamoshát, Erdőhát - Apai ág: Hortobágy területe, Hajdúböszörmény, Tiszafüred, Egyek.
Nevek: Csenger minden ref családja és egyelőre pár régebbi r.katolikus család, - később úgyis bővülni fog, ahogy súlyosbodik az állapotom...
A neveket itt nem részlezetem, mert zárt közösség, kevés elköltözés.

Nevek apai ágon:
PATAI -  (nem báji) többnyire juhász család r.kat (Gyöngyöspata?)  -> Mezőtárkány -> Egyek, Tiszafüred.
CSIBI - Székelyudvarhelyi eredetű ref., az 1700-as években már Hajdúböszörményben éltek az enyéim.
KATHI, ERDŐS, BERTALAN, GORZSÁS - Hajdúböszörmény ref.
SIMON - Tiszacsege, Egyek ref.
RABÓCZKI / RABOVSZKI - r.kat Felsőzsolca
KIMA - valószínűleg felvidéki eredetű (Kimák, Kimov) r.kat Hajdúszoboszló, Debrecen
SZABÓ - ref. Debrecen, Józsa?

Feleségem családjai:
Sátoraljaújhely környéki róm.kat és görög kat. nagy részben tót, ruszin és német eredetű családok: VO(V)CSKÓ, PROKOP, UHLÁR, JÁROSI, ANDREIDESZ, SCHVARCZ (Abaújszántó), SZTECSÁK, MAZÚR, ARMÁGYI, FORTUNYÁK, DEREKASSY stb.

Sógorom nagyon érdekes családja: BUDZSÁKLIA (Bosnyák-török eredetű -> Mohács)

üdv: Szabó Előd, Debrecen