[Csaladtortenet 2] bemutatkozás

Zsolt Nemethy zsolt-nemethy at freemail.hu
2011. Aug. 12., P, 08:11:00 CEST

Kedves Listatársak! Én is bemutatkoznék:Némethy Zsolt vagyok, 40 éves, nős, biológus: Pesten élek és a Richterben dolgozom gyógyszerkutatóként. Lassan 15 éve próbálom a Némethy család történetét kibogozni. Mivel ez egy viszonylag gyakori név (úgy tudom, valahol a 70. hely környékén van a leggyakoribb magyar vezetéknevek között...), és ráadásul sok esetben átfed a Német(h) családok történetével is, nem egyszerű a feladat. Az egész ország területén éltek Némethy családok, hiszen a történelmi Magyarország területén több, mint 15 Németi nevű helység fordult elő, amelynek mindegyikéről kaphatta egy-egy család a nevét. Ezért aztán azt a módszert követem, hogy valamennyi Némethy család leszármazását megpróbálom összeállítani, és az esetleges összefüggéseket részben már munka közben, részben pedig retrospektív módon keresem meg. Némethy családnevű emberek a leggyakrabban három körzetben (1: Zala-Vas-Veszprém-Győr-Sopron, 2: Szabolcs-Szatmár-Abaúj-Hajdú-Zemplén-Gömör; 3: ÉNy-Felvidék) bukkannak fel. A leggyakrabban kutatott településeim ezért: 1.Szentgotthárd, Jakabháza, Güssing, Kőszeg, Sopron, Győr, Mihályi, Veszprém, Pápa, Röjtökmuzsaj, Rönök, Szany, Szombathely 2.Nyírbátor, Nyírtass, Hidasnémeti, Ibrány, Búj, Újfehértó, Kércs, Nyíregyháza, Kassa, Tornalja, Enyicke, Eger, Nagykálló, Kassa, Dombrád 3.Nagyszombat, Vágújhely, Nagymácséd, Zavar, Vágszentkereszt, Mosóc, Diószeg, Somorja, Vágszerdahely, Galánta, Verebély, Tótpróna, Trencsén, Beckó Ez így eléggé borzalmasan hangzik, de ha még hozzávesszük azt is, hogy az anyakönyvek sokszor semmilyen segítséget nem nyújtanak, így a papíralapú forrásokra (periratok, összeírások, urbáriumok, nemességigazolások stb.) is támaszkodnom kell, akkor talán még ijesztőbb a dolog. De én nem bánom - ettől szép, hogy nehéz :) Jó kutatást kívánok,üdvözlettel: Némethy Zsolt