[Csaladtortenet 2] bemutatkozás

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2011. Aug. 12., P, 12:02:38 CEST

Kedves Kutatótársak!

Csatlakozva a bemutatkozókhoz, röviden magamról: Temesvári Jenő vagyok, Nagykanizsán élek, a 60-ik évemet taposom. Már nem vagyok aktív - logisztikusként dolgoztam -, felnőtt fiam családjával Kecskeméten él, így feleségem elnéző és megértő támogatásával megengedhetem magamnak azt a luxust, hogy kedvem szerint numizmatikával, családfakutatással, a 16-17. század magyar történelmével  (Zrínyiek, Thököly Imre élete) foglalkozhassam akár "éjjel-nappal". A lista levelezését, az eszmecseréket mindig élvezettel olvasom - az esetenkénti erősebb tónusú, néha bántó megnyílvánulásokat leszámítva. Rengeteg ismeretet szereztem ezáltal, s nagyra becsülöm azt a tudást és segítőkészséget, ami a levelezőtársak részéről mindenkor megnyílvánul. Örömmel tölt el, hogy a lista tagjai között tudhatom magam.
A családfakutatással alig két éve foglakozom, kiváltó oka pedig az volt, hogy 90 éves Édesapám "kezembe nyomott" vagy száz családi fotográfiát, leveleket, anyakönyvi másolatokat, tárgyi emlékeket stb. a 19. század végéről, 20. század elejéről, abból, ami megőrzödött. Ahogy nézegettem e kusza halmazt, "barátkoztam" a becses örökséggel, napról-napra  csodálatos világok nyíltak meg előttem. Mára az ezzel való foglakozás, már szenvedély lett. Én kicsit másként közelítek a családtagokhoz, amennyiben nem csak a szorosan vett adataikat rendezem excell ill. power point táblázatokba, hanem életük eseményei, a kor, amelyben éltek, a fotoműtermek, ahol fényképezkedtek, ruházatuk és minden kortörténeti ismeret is érdekel rajtuk keresztül. Van egy blogom, ahol gondolataimat, véleményemet megfogalmazhatom, megoszthatom elsősorban családommal, és mindazokkal is, akiket ez érdekelhet. Mindarról ami foglalkoztat, így a családfakutatásról is, ahogy én látom. Megtiszteltetés számomra, ha valaki beleolvas, netán gondolatokat ébreszt benne, esetleg kedvet kap valami hasonlóhoz saját elképzelései alapján. http://temesvarijeno.blog.hu/2009/12/04/csaladfa_kutatasrol_altalaban_1
Csak a szűkebb, apai és anyai ággal próbálok boldogulni több-kevesebb sikerrel. Ez elég elfoglaltságot, örömet, ismeretszerzést biztosít, hátralévő életemben hű társként elkísér. Minden családfakutató listatagnak a kutatásaihoz sok sikert, a váratlan felfedezések nyújtotta boldog öröm érzését kívánom. Üdvözlettel: Jenő