[Csaladtortenet 2] bemutatkozás

Bozzay Lajosné Anna banna0719 at freemail.hu
2011. Aug. 12., P, 12:21:21 CEST

  Bozzay Lajosné Molnár Anna vagyok,az előző listának több mint négy éve voltam tagja. Celldömölkön születtem, 56 éve, többféle pedagógus végzettségem van/óvodapedagógus,közoktatási vezető/, de szabadidő szervező, könyvtáros és nonprofit menedzser is vagyok. 30évet dolgoztam óvodában, általános iskolában.Sajnos a gyereklétszám fogyásával pedagógus munkahelyem megszűnt, ezért néhány éve Nyőgérben / Vas megye /, ahol lakom 32 éve , a Klubkönyvtár vezetőjeként dolgozom ,régen a főállásom mellett is végeztem ezt a munkát,de mára már csak ez maradt. Több helyi civil szervezet létrehozásánál bábáskodtam , és vezetőségi tagja is vagyok jelenleg is.Családfa kutatással már szinte gyermekkorom óta foglalkozom.Apai nagyanyám öccse 1940ben kezdte összegyűjteni a család adatait, így sok mindent tudtam már gyermekként a családunkról.Összetartó rokonság a miénk.Idén júniusban már másodszor tartottunk unokatestvér találkozót.Többen kutatjuk a családfánkat,a találkozón kicseréltük a gyűjtött adatainkat. Szépen épülő családfát hagyunk majd gyermekeinkre, unokáinkra. Nekünk férjemmel egy 33 éves fiunk van , sajnos unokánk még nincs, de reméljük lesz. A Bozzay család tagjait is keresem. Nagyon szép hagyomány alakult ki ebben a családban, már negyedik éve, hogy Bozzai nevű településen Vas megyében, minden ősszel összegyűlnek a Bozzay,Bozzai, Bozai  nevet viselők és családtagjaik és próbáljuk kibogozni a rokonsági szálakat. A település megtiszteli azzal az összegyűlteket, hogy az a napot a falu ünnepévé teszik. Rövid ünnepi műsorral,a polgármester köszöntőjével, temetőlátogatással, rokonsági fokok bogozásával ,közös vacsorával telik  nap.  A hétköznapokban pedig, ha időm engedi kutatgatom a még hiányzó adatokat a családfáinkhoz. Kutatom Nyőgér település múltját gyűjtöm a jelenkor képeit történéseit. Gondozom a két általam létrehozott gyűjteményt, egy hegyi gyűjteményt a Nyőgéri hegyen.Ebben a szőlőművelés eszközeit a hegyen élő emberek életéhez kötődő régi tárgyakat sikerült összeszednem, valamint az 1930as 40nes évekből való parasztszobát sikerült berendeznem a valamikori Batthyány kúria később Grünwald kúria jelenleg " Hegyhát " Szövetkezet egyik szobájába. Nyőgér település anyakönyvei a helyi plébánián megtalálhatók, ha valakinek esetleg adatra lenne szüksége szívesen segítek. A temetőben lévő sírokról is készítettünk néhány éve fényképes CDét. Magamról nagyon röviden ennyit tudtam elmondani.Üdv:AnnaKutatott nevek:Molnár, Varga,Elek, Marton,Bozzay, főleg Vas megye a Kemenesaljai települések