[Csaladtortenet 2] bemutatkozás

Roland Ákos Jakab gunslingernew at yahoo.co.uk
2011. Aug. 16., K, 14:27:34 CEST

Kedves listatagok!

Én is bemutatkoznék, Jakab Roland Ákos vagyok, 30 éves, nős, jelenleg
munkanélküli környezetmérnök. A családi történetek mindig is nagyon érdekeltek,
de sajnos mire észbe kaptam, az öregek közül már csak egyik nagymamám, a
másiknak az öccse és néhány unokatestvér maradt életben. Külön vicces, hogy
gyermekkoromban a falu anyakönyvvezetője édesanyám volt. Amikor megvolt a
lehetőség, még nem voltam érett a kutatásra.
Ami a családfakutatás felé vezérelt, az az a tény volt, hogy kicsi koromtól
hallottam, hogy vannak rokonaink Kolumbiában. A már elhunyt nagymamám húga ment
ki '56-ban a férjével. A kapcsolat megszakadt a 80-as években, de némi
utánajárással, és többszöri próbálkozással végül sikerült velük felvenni a
kapcsolatot. Ehhez az eszköz a facebook volt. Mikor általánosan elterjedt lett,
felbukkantak rajta a kolumbiai rokonok is, elég ritka hangzású nevükkel
(Szemmelveisz Yakab). :-) Végül tehát egymásra találtunk, és a népes család két
tagja úgy döntött, hogy "hazalátogat", éppen ezért elmentem a falusi
lelkészünkhöz, hogy minél több információval szolgálhassak számukra, ez két éve
történt. Innentől engem is elkapott a gépszíj, a régi listára idén
február-március környékén iratkoztam fel. De már ez alatt a fél év alatt is
rengeteg segítséget kaptam a tagoktól. Remélem én is tudok segíteni másoknak, és
bárkivel szívesen megosztom a rendelkezésemre információkat a kutatott
neveim/településeim kapcsán. Alapvetően az ősfámat bővítgetem (az ősök
testvéreit is feljegyzem), de az érintett települések története is érdekel.

Kutatott településeim:

Veszprém vármegye: Dudar (ref.), Csetény (ref.), Noszlop (r.kat.),
Bakony-Csernye (ev.), Csesznek, Bakony-Magyar-Szentkirály (ref.), Lajoskomárom
(ev.)
Komárom vármegye: Ács (ref.), Oroszlány (ev.)

Bihar vármegye: Okány (ref.), Bakonszeg (ref.), Bihardiószeg [RO],
Hegyköz-Szentimre [RO], Varaszó [RO]
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye: Karcag (ref., bapt.)
Békés vármegye: Békés (ref., bapt.),Vésztő (ref.)
Udvarhely vármegye [RO]: Agyagfalva (ref.), Székely-Muzsna (ref.)
Felső-Boldog(asszony)falva (ref.), Hodgya (ref.), Etéd (ref.), Rugonfalva
(polg.)
Szilágy vármegye [RO]: Mocsolya, Érszakácsi
Hunyad vármegye [RO]: Lupény (polg.)

A kutatott családnevek közül a kevésbé általánosak (a teljesség igénye nélkül):

Bakonyi református: Miklós, Csőszi, Tokos, Berki, Kottyán, Patonai/Patonay,
Szigeti, Szalai, Szulovszki, György, Bors
Bakonyi katolikus: Padi, Sándor
Bakonyi + más É-Dunántúli evangélikus tót (Felvidékről erednek): Hullan/Hulan,
Nyemcsek/Nemtsek, Vitek, Szluka, Rajtzár/Rajczár, Czaltyik
Bihar-Békés (ref.): Szarka, G. Egri, Pardi, Gyökeres,
H.Kovács/Hagyó-Kovács/Hagyó, Erdei, Rabatin,  Szalkai, Csekei, Bányai/Baranyai,
Nagy Gáspár
Szilágyság (ref.): Mike
Udvarhelyszék (ref.): Bardóczi Tokos, Kövecsi, Zakariás, Pora, Gedő, Szécsi,
Csomor

A többi családnév általában a hagyományos: Kis, Nagy, Varga, Szabó,  Csizmadia,
Molnár, Szűcs, Kovács, Horváth, Jakab, Simon, Farkas, Barta, Hegyi, Veres,
Fekete, stb. témakörbe tartozik. :-D

Üdv: Ákos