[Csaladtortenet 2] bemutatkozás

László Pataky laszlo.pataky at gmail.com
2011. Aug. 13., Szo, 10:35:29 CEST

Kedves Mindenki,

Pataky László vagyok, 40 éves, családos. Eredetileg történész-politológus
lennék, de már másfél évtizede politikai kommunikációval
és beszédírással foglalkozom. Ha jobban visszagondolok rá, a 96 éves korában
meghalt nagymamám és a 100 évesen elhunyt dédnagybátyám - mindig megfelelő
időpontban adagolt - családi anekdotái és múltbéli példázatai vezettek el a
privát történelem szeretetéhez. Ha hosszú életű emberekkel hoz vagy köt
össze a sors, a távolság az időben rögtön összezsugorodik. És ha ez a fajta
szerencse ezeket az embereket sem kerülte el, rögtön akár két évszázadot is
ugorhatunk a múltba. Nekem ez megadatott, hiszen első kézből hallhattam
történeteket például 48-as szépapámról, vagy a - nem mítoszt akarok rombolni
- kocsis módjára káromkodó, összeférhetetlen alaknak tartott nemzeti
költőnkről. Mindent persze ők sem adhattak át nekem, így maradt munka nekem
is bőven. A restanciát pótolni - nagyobb elánnal - mintegy három éve
igyekezem. Nem is annyira a puszta évszámok, mint a hús-vér emberek
keltettek érdeklődést bennem. Ennek megfelelően próbálom a számok
körülrajzolta kereteket személyes történetekkel is kitölteni, ehhez pedig a
különböző forrástípusok kapcsolódási pontjait megtalálni.
Anyai ágon például a szudéta Phillippeket és a cipszer Breuereket kutatom,
míg apai ágon elsősorban Pest, Csongrád és Heves megye, valamint a Jászság -
a Pataky, Piti, és Bartha családok, illetve felmenőik lakhelye - a
vadászterületem.

Üdvözlettel, Pataky László