[Csaladtortenet 2] rokonsági fokok

"Dr. Balás István" balpista at balpista.hu
2011. Aug. 18., Cs, 00:26:24 CEST

Kedves Zsuzsi!
A rokonság hétköznapi definiciója nagyon egyszerű: azok a rokonok,
akiknek közös ősük van.
A jogászok azonban arra is gondolnak, hogy az elmúlt évszázadokban nem
volt DNS-vizsgálat, s az anya férjét ma is automatikusan apának kell
vélni (ez az ún. apaság vélelme). A jogi definició szerint ezért:
rokonok azok, akiknek vélelmezett közös ősük van. Végül jogi értelmű
rokonságot hoz létre az örökbefogadás is.
BalásPista