[Csaladtortenet 2] Borbára

"Dr. Balás István" balpista at balpista.hu
2011. Aug. 20., Szo, 15:51:30 CEST

Kedves Listatársak!

Anyai nagyapám (Árkosy Zoltán) nagyapjának: (Árkosy Lajosnak (akinek
apját Preszakánál a magyarelleneségre feldühített románok 1848. október
23-án legyilkolták) 2. felesége volt Gyergyai Borbára (1821-1910), a
Kolozsváron jól ismert Gyergyai család egyik tagja.

Kolozsvári anyagaimban beleolvasva a XIX. század végéről sok Borbárát
találtam. Íme kettő közülük:

Kolozsváron a Belső Magyar utca 28. sz. lakóházat 1874-ben vásárolta meg
Grünt Izraeltől özv. Dobokai Károlyné sz. Horváth Borbára.

A XIX. század végén Kolozsváron élt Kriza János unitárius püspök
feleségének lányneve: Füzi Borbára.

BalásP