[Csaladtortenet 2] Velősy / Hirn

Peter Velosy peter.velosy at gmail.com
2011. Aug. 26., P, 12:41:06 CEST

Kedves Családtörténet-kutatók!

Először is, hadd mutatkozzam be: Velősy Péter vagyok, jelenleg
Németországban, Karlsruhében tanuló egyetemista. Családunkon belüli
információk alapján már évekkel ezelőtt elkezdtem felrajzolni családfánkat,
mely 1836-ig teljes, amikor is Bécsben megszületett Joseph Hirn nevű elődöm,
aki nevét Velősyre magyarosította. Miközben a FamilySearch oldalait
böngésztem, feltűnt, hogy a Hirn családnévvel gyakran találkoztam azon a
területen, ahol most lakom (a mai Baden-Württemberg tartomány). Így
elkezdtem azon gondolkodni, hogy tovább kéne kutatni az ősfámat, hátha
errefelé vezetnek a szálak.

Ti, akik már tapasztaltak vagytok a kutatásban, tudnátok-e nekem egy pár
tippel szolgálni, hogy miként is indulhatnék el? A legutóbbi, dátum szerint
ismert személy a következő:

Joseph Hirn (Velősy)
Született Bécsben, 1836-ban
1868-ban ő magyarosította a nevét Hirn-ről Velősy-re, az 1868/4088 számú
Belügyminisztériumi Rendelettel
Bischofshofenben, majd Bad Ischl-ben élt.
Felesége Maria (Franziska Theresia) Kessler.
Szülei  Joseph (Lipot Kelemen) Hirn, illetve Montibeller Klementina, róluk
nem rendelkezem sajnos semmilyen további adattal.

Hogyan folytathatnám a kutatást? Van-e esetleg valaki, aki találkozott
ezekkel a nevekkel?

Előre is nagyon szépen köszönöm!
Velősy Péter