[Csaladtortenet 2] Hunyadytól /lustrálás

Hunyady László hunyady.laszlo at chello.hu
2011. Aug. 30., K, 09:45:22 CEST

Kedves Kutatók,
Lustrálás, lustra listákkal elsősorban a székelyek katonai összeirásánál
találkoztam. A legismertebb a Bastra féle összeirás.
Ha valakinek erdélyi kutatási igényei vannak az anyakönyvvezetés
elötti időből, ez a forrás. Fenn van az interneten letölthetően, (székely oklevéltár
elnevezés alatt), az összesen (8 + 7 kötetből) jó pár.
Sajnos a Székely Nemzeti Muzeumból az iratok nyugatra mentése során
egy bombatámadás érte a vonatot Keszthely közelében, ezzel sok anyag,
igy a lustrajegyzékek egy része is örökre eltünt.
üdv.
Hunyady Laci