[Csaladtortenet 2] Felvidéki anyakönyvek

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2011. Dec. 3., Szo, 17:17:05 CET

Kedves Laci!
Nagyon gondolkodom a Rakovszky.net oldali gyásjelentés-böngészőt az anyakönyvekre is kiterjeszteni.
Ennek az is lenne az előnye, hogy a használati felület több nyelvű lenne, ami még a szlovákoknak is jobb lenne.
Mivel a Rakovszky.eu is ezt az alkalmazást fogja használni, egyszerre meg tudom oldani a programmozási problémákat.
A "Böngésző" módban mindig előre le tud majd több képet tölteni, hogy miután valaki egy oldalt megnézett, ne kelljen a következőre várnia.
Ez a rész elég egyszerű.
A problémám a "Tartalomjegyzék" logikájával van.
Milyen alapon menjen? ABC?, régi vármegyék? mostani körzetek? vagy más?
A vallás-alapú megkülönböztetést csak egy-egy helységen belül tervezem. Sokkal fontosabb az évszázadok/évtizedek szerint hasznosabb, mivel lehet, hogy a katolikusnak hitt ős más vallású volt, vagy legalább is olyannak született és áttért. (Pl ev.->ref.)
A legfontosabb az, hogy az anyakönyvek bármilyen néven elérhetők legyenek. Vagyis ha csak a szlovák nevet ismerjük, ne kelljen a magyart/németet/stb ismerni, de a leányegyházakat is be kell venni. (Pl Nagyrákó a Szocsóczi anyakönyvekben szerepel, a z iratokból viszont nem derül ki, hogy melyik anyakönyvekben kell a bejegyzéseket keresni.)
Ezeknek az adatoknak egy adatbázisban a helye. Így az újonan felkerülő filmekből előszedett információt könnyű hozzáadni, és csak a valaki által megvizsgált filmek kerülnének be. Vagyis a legtöbbb haszon a legkevesebb munkával.
A felhasználói felületet meg tudom írni, de az adatbázisnak a MACSE honlapján kéne lenni.

Egy másik téma:
Az anyakönyvek böngészése közben sor érdekes bejegyzést találtam.
Pl:
Szülei neve: Éva
A ma reggel az udvaromon talált csecsemőt József néven megkereszteltem.
X.Y.-nak a tömlőczben született leánya Éva.
A gyerek anyja ugyan a feleségem, de már egy éve nem élünk együtt, így nem én vagyok a gyerek apja.
A pár évvel ezelőtt néhai X.Y. nevén bejegyzett gyereknek én vagyok az apja, s most miután felségül vettem az anyját, nevemre akarom iratni..
És még egy csomó hasonló.
Talán érdekes lenne a MACSE honlapján gyűjteni az ilyeneket:
Kevésbbé a szöveget, mint a képernyőt lefényképezve a szöveg képét kéne feltenni, mert az a hiteles.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -