AW: [Csaladtortenet 2] Keresztelés

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2011. Dec. 6., K, 19:50:26 CET

Kedves Éva!
Én is küszködök ilyen problémákkal.
Rakovszky Ludovika, Rakovszky Dániel debreceni főbíró lánya, a gyászjelentése szerint 1815/16-ban kellett, hogy szülessen. (1887-ben 72 évesen halt meg.)
Keresztül-kassul kerestem a debreceni református anyakönyvekben kb 1810 és 1820 között, de nem találtam.
Nagyon valószínűtlen, hogy katolikusnak keresztelték volna, mert a református egyház egyik fő embere volt az apja.
Mivel szülei 1789-ben házasodtak össze elég késői gyerek lenne.
Viszont felvetődött bennem az is, hogy örökbefogadták, így más néven szerepelhet az keresztelésnél.
Rakovszky Dániel gyászjelentése:
http://www.rakovszky.net/D1_DisplRemImg/Rako_DRI_ShowARemoteImage.shtml?LSG_R05@0066
Rakovszky Ludovika gyászjelentése:
http://www.rakovszky.net/D1_DisplRemImg/Rako_DRI_ShowARemoteImage.shtml?LSG_R05@168
Az aláírók keresztelőjét sem találtam. Lehet, hogy ők is örökbefogadottak voltak? Vagy törvénytelenek? A Főbíró családjában?
Mivel a debreceni halálozási anyakönyvekhez nincs hozzáférhet?ségem, nem tudom hogy mi történt R.D. Sámuel nev? fiával. Lehet, hogy megházasodott és Luisa és Hermine az ? gyerekei voltak, vagy valamely unokatestvéré?
Ezek mind olyan dolgok, amelyek bárhol előfordulhatnak de nekünk nagyon sok nehézséget okozhatnak.

De nagyon érdekes bejegyzéseket találtam:
Anyja az xx vásáron betegedet le. Ott lett megkeresztelve, de azt akarták, hogy a debreceni anyakönyve legyen bejegyezve, ezért a keresztelő lelkész írt egy levelet.
De olyan is van, hogy az anya a debreceni x fogadóban hozta a gyereket világra. Ilyen esetben azt is tudni kellene, hogy a keresett gyerek anyja/családja hova is látogathattak akkoriban, melyik vásárra mehettek. Mert érdemes ott is utánna nézni. Általában be van jegyezve az anya/szülők illetékessége.
Jó ha tudod, hogy hol laktak nagynénik, unokatestvérek, testvérek stb.
Lehet, hogy őket látogatták meg és a gyerek már nagyon korán meg akarta ismerni a rokonait, így ott ott a világra.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -