[Csaladtortenet 2] Keresztelés

Adorján Éva adeva40 at freemail.hu
2011. Dec. 7., Sze, 15:10:57 CET

Kedves Levelezőtársak!Köszönöm mindenki válaszát.Én is vegyes vallású családból származom. Édesapám katolikus, édesanyám evangelikus , anyai nagyszüleim református és evangelikus vallásúak voltak, mi gyerekek katolikusok lettünk. Igy a családfa kutatása  során volt alkalmam megísmerni az eltérő vallásúak házassági és keresztelési hagyományait, szokásait. Azt azonban nehezen tudtam és tudom elképzelni, hogy egy katolikust  református lelkész keresztelt.Gondoltam, hátha valaki mégis ismer ilyen rendkivüli esetet.Én még az 1950-es években is úgy tanultam hittanórán, hogy bűn más vallásúak istentiszteletén részt venni. Meg is gyóntam szépen mikor a református nagyszüleimnél töltött idő alatt református istentiszteleten voltam. Úgy gondolom az 1800-as évek első felében ez még szigorúbb lehetett.De nagyon szeretném megtalálni Adorján őseimet, akik Vas megyéből származnak. A keresett ősapám is Adorján nevű, házassági levelén katolikusként szerepel, gyermekeik is mind katolikusok lettek.Az eddig fellelt őseim Szombathely környéki kis falvakban éltek, valószinű leszármazottai azon székely eredetű családoknak , akiket a kalandozásokat lezáró ausburgi vereség után a nyugati határvidék védelmére ide telepítettek.Károly Róbert 1327-ben a még maradt őröket négy őrfaluba, többek között Felsőőr-re / ma Oberwart/  gyüjtette össze. Egy részük nemességet kapott. Az 1582-ben adományt kapott családok között szerepel az Adorján név is. A családfa kutatása során 13 Szombathely környéki falu anyakönyveit néztem át mikrofilmen, a levéltárban. Reménykedtem, hátha a mormon adatok alapján kiegészíthetem ismereteimet, vagy rájöhetek, hogy valami elkerülte a figyelmemet.Bízom benne, hogy kitartó kutatásom végül  eredményt hoz.  Elmentünk Felsőőrre is, ahol a magyar származású református lelkész nagyon segitőkész  volt, megtudtuk, ma is több Adorján nevű család él ott, igaz egyrészük már nem beszéli a magyar nyelvet.Ha valaki tud segíteni nagyon megköszönöm. Régebben a család neve Odorján formában is szerepelt az anyakönyvekben.Az örökbefogadás, mint lehetőség, új ötlet számomra, valószinű ezt a lehetőséget is kikutatom. Ehhez ismételten ki kell kérnem a mikrófilmeket, szerencsére helyben van levéltár, ahol kutathatok.ÜdvözlettelA Éva