[Csaladtortenet 2] Anyakönyv vs felvidék

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2011. Dec. 9., P, 09:23:41 CET

Kedves Laci,

nem vagyok ugyan jártas a tót nyelvben, de az ova/ová végződés jelöli a nőket

ami a Sütterlin írást illeti, ha ráguglizol, találhatsz asszem a
wikipédián is Sütterlin ABC-t, amiben nagyjából látod a betűk közti
különbséget.
A probléma az, hogy ugye a kézírás nem standard, mindenkié más - így
ahogy ma is mindenki másképp ír, mint ahogy általános iskolában
megtanulta a betűvetést, úgy ez anno sem volt másképp... így egy
kicsit nehezebb a feladvány - de ha XIX. sz. végi anyakönyveket
nézegetsz, ott már latin betűkkel írtak általában, és családneveket
így be tudod lőni, hogy M-mel, vagy W-vel (esetleg V-vel) kezdődnek-e?

Üdv:
Krisztián