[Csaladtortenet 2] kutathatósági változások

Németh József nemethjozsef10 at freemail.hu
2011. Dec. 17., Szo, 10:15:39 CET

Csatlakozom Krisztiánhoz, nekem sem volt időm és türelmem végigolvasni, annyit azonban kiszedtem belőle, hogy levélrárigazgató úr ugyan most már a polgári halotti anyakönyveket (1980-ig) kiadja, de a születési és házassági anyakönyvek teljes (1895-től tartó) kutatási tilamát a továbbiakban is fenntartja. Így tehát Etelka örvendezése nem igazán jogos.  Illetve, ha pontos dátumot tudok mondani születésre vonatkozóan, ugyan akkor sem adja ki az anyakönyv másolatot, de "jegyzetet készít belőle". Nomármost  felteszem a kérdést: ha pontos nevet és születési dátumot tudok, akkor ugyan mi a csudáért mennék a levéltárba?! Azt már csak mint adófizető állampolgár jegyzem meg, ugyan vajon miért tartjuk fennt a közlevéltárakat, ha ott nem lehet kutatni? Igazgató úr ül az anyagon, aztán szubjektívan még "meg is értelmezi" nekünk, hogy az úgy jó.Azt hiszem beszélgetni kéne dr. Gyimesi úrral (a levéltárakat felügyelő államtitkár-helyettes) erről a törvényértelmezési problémáról...NJ