[Csaladtortenet 2] Keresztelés

Szigetiné Ili zekany at gmail.com
2011. Dec. 17., Szo, 17:50:40 CET

Kedves Éva!
Pár évvel ezelőtt a levéltári kutatás során kiírtam az aktuális
anyakönyvből, az ott szertartást végző papok adatait is. Azóta már
leszoktam róla. Ezek görögkatolikus anyakönyvek voltak. Találtam benne a
görögkatolikus papok mellett, római katolikus, református papokat is
keresztelni, sőt a szűlésnél segédkező bábát is. Ezek a falu gk
anyakönyveibe be voltak írva. A görögkatolikusoknál kereszteléskor
bérmálnak is. Az ilyen esetekben, csak keresztelés történt. Bérmálni
görögkatolikus pap bérmálta meg később, és ezt be is írták a megjegyzésbe.
Üdv: Ili