[Csaladtortenet 2] segítség kérése

vvillanyi vvillanyi at t-online.hu
2011. Dec. 18., V, 19:15:57 CET

Kedves Kutatótársak!

Egy nagyon kedves kis történetet találtam az
interneten egyik kis rokonunkról. Gondolom,
valamelyik korabeli napilapban jelenhetett meg a
történet, az "olvasóink írták" címû rovatban.
Nagyon szeretném megtalálni hogy melyik újságban
jelentek meg a sorok, megtalálni a cikk
eredetijét (Talán az OSZK-ban?)  de nem tudom, hogyan kezdjek hozzá.
Ha valakinek hasonló keresésben már van rutinja, kérem segítsen!!

Hálás köszönetem elõre is:  Villányiné Marika

Az említett sorok:

Két gyermekleány hõstette. Levelezõnk irja: gróf
Zichy József vedrõdi uradalmán a minap az egyik
uradalmi tiszt, Kardos Lajos három éves Józsi
fiával sétált egy tizennyolczéves leány az
uradalmon keresztül folyó Sidra nevü patak
mellett. A fiu egyszerre csak megbotlott s fejjel
beleesett a rohanó árba. Két kis leány, a 12 éves
Forstinger Sárika és a 10 éves Schwarzer Gitta,
jó barátn k, kik közelben játszadoztak, látván a
hullámokkal küzd fiut, szónélkül utána ugrottak
és saját ifju életük veszélyeztetésével kihuzták
t. A fiu még életben volt s most már ismét jól
érzi magát. Gróf Zichy József, kinek elbeszélték
az esetet, a két kis hõsnõt megjutalmazta.

                                                                                                          1895.szeptember
1.