[Csaladtortenet 2] a Mormonoknak köszönhetően akár a nevem is megváltozhat?

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2011. Dec. 25., V, 14:46:18 CET

Tisztelt Levelezőtársak!

Kellemes Karácsonyt Kívánok és mellé pár megjegyzés az új református
indexhez.
Eredeti linke:
https://www.familysearch.org/search/collection/show#uri=http://www.familysearch.org/searchapi/search/collection/1858355

A 2 és fél millió adatot nagyon köszönjük a mormonoknak, annál is inkább,
mert majdnem echte református vagyok!
Ám önmagában az adathalmaz nem sokat ér, abból családfát építeni nagyon
labislis lenne.
Az anyakönyv lapjaira való hivatkozásnak viszont szuper!

Egy engem - és vezetéknevemet - érzékenyen érintő példa:

Szabó Gábor 1887.11.01. (temetői adat) dédnagyapám született Debrecen - ám
nincs meg a születése Debrecenben, sem Józsán.
Halottiból szülők Gábor és TIBA Ágnes.

A most feltett ref. adathalmaznak köszönhetően, ha beírom: "Tiba Ágnes", fel
is hoz egy rekordot, ami gyanús:
Vámospércs 1887.11.04. Tiba Ágnesnek házasságon kívül TIBA GÁBOR (aki akár
Szabó Gáborrá is válhatott névrevétel vagy törvényesítés után)
(Dédszüleim a környéken vákáncsosok voltak!)

Ha a mormonok a keresztelés dátumát (nov.4.) írták be, akár születhetett
1-én is.
Mindenképp látni kellene az eredeti bejegyzést, ha valóban 1-én született
még gyanúsabb, ha van kieg. adat (törvényesítés, netealán meghalt-e a
gyermek pár naposan stb.) akkor egyértelműsíthető.
Szabó Gábor és Tiba Ágnes házassága szintén jó bitonyíték lenne
Vámsopércsen.

Tehát önmagában félrevezető lehet, de a kutatást hónapokkal megrövidítheti a
mormon adathalmaz!

üdv: Előd