[Csaladtortenet 2] listán mi a szokás?

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2011. Nov. 8., K, 13:32:31 CET

Tisztelt Tagság!

Egy butának tűnő kérdés vetődött fel bennem:

Sok olyan lélek nevét ismeri az ember a listáról, akivel személyesen soha
nem találkoztunk, nem ismerjük.

Sokfélék vagyunk, sokféle korosztályból.

Mondhatnám azt is, hogy külön engedély nélkül hogy jövök és ahhoz, hogy egy
20-30 éve praktizáló orvost, ügyvédet "csakúgy" letegezzek? Ki vagyok én
itten ehhez holmi tanári diplomával? Tanár kollégákat se nagyon merek.....

Az én "jólneveltségi fokom" oda is kiterjed, hogy külön felszólítás nélkül
ez nem megy nekem.

Lehet, hogy érdemes lenne ezt egyszer és mindenkorra kijelenteni, hogy a
tisztelet alapvető határai mellett, mindenki meghatározhatja, hogy a
tegező, vagy az önöző formára dobban-e a szíve jobban, vagyis: neki melyik
a szimpatikus, hogyan szólítsuk? Eddig nagyon ügyeltem rá, hogy lehetőleg
mindenkinél elkerüljem a megszólításon kívül bármilyen formát. Bocsánat!
Nekem ez nehezen megy!

De hozhattam volna példaként akár a hölgyeket, vagy hozhattam volna, hogy
sok olyan korú van a listán, illetve a MACSE tagok között, aki akár a
szülőm is lehetne, ami a korát tekinti. (Bár tudjuk, hogy a hölgyek csakis
hölgyek és így nem érintjük a korukat.)

Elnézést kérek, ha eme írásommal bárkinek is a lelkébe gázoltam volna. Nem
ez a szándékom, csupán a tisztánlátás.

Tisztelettel:

--
Solymosi Tamás