[Csaladtortenet 2] ékezetes y

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2011. Nov. 9., Sze, 17:51:07 CET

Kedves Lystatársak!

Az ilyen értelmetlen kettőspontos Y (Nagy, Kökény stb. nevekben) már a divat
kategória, szerintem semmi jelentősége sincs.
Egyszerűen látták leírva és megtetszett, vagy azt gondolták, úgy kell írni,
vagy kényszeresen tették oda a pontokat (velem is megesik).

A NEMES rövidítéseként írt Ns. is legtöbbször koronás ("délszláv") ©-sel van
írva, azt sem kell máshogy olvasni, de jól mutat!

Előd

Kedves Listalakók!
Én is így tudtam, de együtt láttam nevünkön a kétpontos y-t a Kökény, Nagy,
Sárkány nevekkel, (17. sz.) ahol szóba sem kerülhet az i olvasat. Azóta
leszármazóm így használja. Üdv: Csaba