[Csaladtortenet 2] Hiányzó születési hely keresése

Nagy Margit Róza n_mrose at freemail.hu
2011. Nov. 11., P, 17:50:34 CET

 Kedves Lista tagok! Viszonlag új vagyok a fórumon, nyugdíjas nő, így nem tudom mi a szokás, hogy merjek-e kérni segítséget első belépéskor..Nagyon szépen kérem, aki tud segítsen nekem. Annyira el vagyok keseredve, elakadtam a családfakutatásba.Nagymamám születési helyét egyetlen okiratban sem találtuk meg. A   Rerormátus Egyházak, Hajdú Bihar-mi. Levéltárak és MOL továbbiakban nem tudnak segíteni születési hely hiányában.Senki és én meg nem tudom, hogy is  hova forduljak Édesanyám nem ismerte a nagymamát,  kb. 2 éves volt, mikor meghalt a nagymamám.Neki nem volt birtokába semmi okmány a mamámmal kapcsolatban. Nekem sikerült annyit felkutatnom, egészen véletlenül, hogy a nagymamám volt még két lánytestvére akik  Álmosdon születtek. A dédszülők Álmosdon kötöttek házasságot és a dédpapám szintén Álmosdon született.  Viszont a dédmamám születése megint ismeretlen. Az az érdekes, hogy 1995-ig fent vannak az adatok és mamám, aki 1887-ben született nem szerepel benne. Arra gondoltam, hogy  elköltöztek. Az édesanyám mindig úgy tudta, hogy nagyváradi volt a mama. De azt is mondta, hogy azt hallotta, hogy onnan hozta a papa a nagymamát, ahol katona volt. Én ezt is kinyomoztam, hogy hol szolgált,  Debrecenbe vonult be a m.kir 3.sz gyalogezredbe.  /Köszönet a Bécsi Kirendeltségnek/ Sajnos nagyon rossz nyomon vagyok, hol van itt Nagyvárad vagy környéke, hol és merre?Az még a szomorú, hogy az anyám aki vámospércsen született, nem tudhatta meg sohasem, hogy a rokonok a szomszéd faluban laktak. Átnéztem ezen az oldalon az álmosdi  halotti kivonatokat  https://familysearch.org/, de nem találtam a dédszülőkre vonatkozólag semmit.Ezért gondoltam, hogy tényleg elköltöztek.Leírnám az adatokat:Nagymamám adata: Erdődi Róza, született: 1887.08.09  Férjhez ment,1914-ben Vámospércse és ott halt meg, 1930-ban . anyja neve: Bihari Ágnes, szül. kb. 1858, apja neve: Erdődi Imre: szül. Álmosd, 1848. 11.20                                 Szülők házassága: Álmosd: 1876.03.02  Testvérek nevei, akik az anyakönyvekben szerepelnek:                                 Erdődi Eszter: szül.: Álmosd, 1878.10.09                                 Erdődi Ágnes: szül.: Álmosd, 1882, 04.10 Itt már elvesztettem a fonalat, jó lenne, ha tudnám, mikor mentek férjhez, hány gyerekük van, ki mnet Braziliába, ki hol élt és halt meg.A két lánytestvér közül egyik Braziliába emigrált, amit szintén nem tudtam kideríteni, mert nem tudom kihez ment férjhez. Talán két gyerekkel ment ki. Hogy mikor csak sejtéseim vannak, mivel az anyu semmire nem emlékszik, de szeretnék neki örömet szerezni, mert egyikük lányaival levelezett.  Úgy szeretném őket felkutatni, mivel egyszer már összejöttek a Vöröskereszt útján, keresték az édesanyámat, de az 50-es években sajnos minden levelet elkoboztak, figyeltek, így vége lett a kapcsolatuknak. Levelek már nincsenek meg. Köszönöm a türelmeteket és adjatok egy kis biztatást, hogy van remény és merre tovább. Köszönettel: Nagy Róza