[Csaladtortenet 2] Liszt Ferenc és az anyakönyvek

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2011. Nov. 13., V, 08:49:09 CET

Kedves Judit! Talán nem is olyan furcsa, és semmiképpen nem három különböző,
hanem egy ugyanazon anyáról van szó. Üdvözlettel: Jenő

Marie D’Agoult (teljes nevén Marie Catherine Sophie de Flavigny, comtesse d’Agoult)

1. gyermek: (Blandine-Rachel *1835.12.18. Párizs) Anyja: Catherine-Adélaïde
Meran - a Meran név csak álnév, a d'Agoult helyett - megtévesztésül az 1835
elejétől folytatott titkolt viszony miatti botrány elkerülése érdekében.
Liszt és Marie az év nagy részét már ekkor utazgatással Svájcban töltötték.
Marie még 1835-ben elvált a gróftól, s az év végén megszülte Liszttől első
gyermekét, majd Párizsból Genfbe költözek, ahol is a kislányt
anyakönyvezték.

2. gyermek: (Cosima *1837.12.24.  Como) Anyja: Caterina de Flavigny
(d'Agoult grófnő lánykori neve) miután Liszttel nem házasodtak össze csak
élettársi kapcsolatot tartottak fent

3. gyermek (Daniel 1839. május 9. Roma) Anyja: N.N. (talán azért nem engedte
Liszt beiratni Marie nevét, mert 1839-ben kapcsolatuk már kezdett
elhidegülni. 1844-ben pedig végleg meg is szakadt.