AW: [Csaladtortenet 2] segítség!-Keresztnevek

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2011. Nov. 24., Cs, 15:29:53 CET

Kedves Ildikó!

Szerintem a "János Ádám" változat a helyes.
A pap egy kicsit túl búzgó volt.
DE láttam már olyan eseteket is, ahol a két név özül a második szerepel a családfában.
Ez abban az esetben, ha csak két neve van az illetőnek, bármelyik módon értelmezhető.
Ha több kereszneve van az illetőnek, akkor könnyű a megoldás. (Nekem is 5 van, az István a második)
Olyan esetekről is olvastam, hogy aszülők X-nek akarták a gyereket nevezni, de valami befolyásos rokon azon inzisztált, hogy Y legyen az első neve. Így meg kellett a káposztát őrizne, és a kecskét jól-lakatni.
De az is lehet, hogy senki sem ügyelt arra, hogy a keresztneveket "fontossági sorrendbe" rakják.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -