[Csaladtortenet 2] Kniazdwor - Galícia

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2011. Okt. 20., Cs, 16:40:14 CEST

Kedves Imre!

Nagyon örülök, hogy sikerült. Szinte a lehetetlen történt.!

Gondoljatok bele, ez a terület talán a Csendes Don történeténél is
viharosabb éveket, évtizedeket élt át., hiszen Galícia a Monarchiához
tartozott eredetileg, (de előtte sem volt nyugodt soha:
tatár-orosz-ukrán-lengyel-litván érdekterület, ütköző volt évszázadokon át,
ki tudja melyik herceg birtoka, hiszen a név jelentése hercegi udvar),

majd az ukrán-orosz (és ugyanakkor a fehér-vörös) polgárháború, majd a
kollektivizálás-éhínség, majd a második világháború sokszor oda-vissza
hadieseményei pusztítottak kegyetlenül embert, állatot, vetést, épületet és
végül most a legutolsó váltás, ahol már az orosz (és a többi szovjet)
honvédő sem annyira fontos, mert az ukrán nacionalizmus nyer teret.

Üdv. Judit