[Csaladtortenet 2] művészek és családfáik

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2011. Okt. 25., K, 17:41:54 CEST

Tisztelt Tagok, és Levelezőtársak!

Mivel folytatólagosan benne vagyok a családfakutatásban a saját családomat
illetően, bizonyos forrásanyagokat is felhasználok. Így mind Nagy Iván, mind
Kempelen Béla munkáit is igen gyakran előszedem akár a netes, akár a CD-ROM
formában.

Teljesen véletlenül találtam egy érdekességet:

A híres hegedűművész: Jan Kubelik felesége: *dukai és szentgyörgyvölgyi* *
Széll* Marianne volt. Házasságukból 8 gyermek született, melyek közül a 6.
gyerek Rafael Kubelik világhírű karmester.

De tudjuk, hogy pl Huber Jenő a híres hegedűs 1907. május 29-én *Hubay*ra
változtatta a családnevét és a *szalatnyai* előnévvel együtt jogosultságot
kapott annak használatára. Címerét a MOL honlapján a Királyi Könyvekben meg
lehet nézni.

Ha valakinek van esetleg történelem szakos hamarosan diplomázó ismerőse aki
nagyon nem talál magának témát, annak ajánlom ezt a témát:

Művészek a magyar nemesség soraiból, vagy

Magyar nemesi művészek, vagy

Magyar nemesi családok művész leszármazottai

... hiszen nem csak a zenészekről van szó itt elsősorban. Ne feledjük: Lieb
Mihály is *munkácsi* *Munkácsy *lett, miután 1880. december 11.-én kapott
nemességet.

Csak egy "hülye" ötlet, de lehet élni vele annak, akit ez a téma érdekel.

Tisztelettel:

Solymosi Tamás