[Csaladtortenet 2] mormon adatbázis

Adorján Éva adeva40 at freemail.hu
2011. Sze. 9., P, 17:11:17 CEST

 Kedves Levelező Társak! Én is nagy örömmel fedeztem fel az adatbázisban az általam kutatott Tata környéki helyiségek adatait. Sajnos csak a katolikusok vannak rögzitve, és a lista még nem teljes, több plébánia adata is hiányzik.  Kevésbé jártas levelező társaim figyelmét szeretném felhívni arra a tényre, hogy a keresztelés helye nem minden esetben egyezik a lakhellyel,ha a plébániához több falu is tartozott. Pl. az általam jól ismert Környe adatai között  szerepelnek a vértessomlói és várgesztesi adatok is.Legalább is addig, amig az emlitett helyiségeknek nem lett önálló plébániája. További tapasztalatom: ha valaki nagyon alapos kutatást kiván végezni, nem mellőzheti a levéltári kutatást.. Az anyakönyvek  adatai több olyan információt is tartalmaznak, amelyek megkönnyithetik a beazonositást.A mormon listában nagyon sok az elírás, főleg a német eredetű nevek esetében. Ezt különben nem csodálom, nekem sem volt könnyű kibogarásznomsok esetben a neveket, pedig volt némi helyi ismeretem.Az anyakönyvek állapota és a bejegyzést végző plébános írása  sok esetben nehezíti a nevek felismerését.  Jó kutatást kivánok! A Éva