[Csaladtortenet 2] Velősy / Hirn, bécsi anyakönyvek

Peter Velosy peter.velosy at gmail.com
2011. Sze. 9., P, 21:58:21 CEST

Kedves Gazsi (és listatagok)!

Ősfa-kutatásról van szó, Joseph Hirn őseit keresem Ausztriában. A
leszármazottak fája tulajdonképpen teljes, egészen magamig bezárólag megvan
az összes lényeges adat.

Mint írtam, annyit tudok Joseph Hirnről, amit az előző levelemben írtam. Ezt
bemásolom ide még egyszer:

*Született Bécsben, 1836-ban
1868-ban ő magyarosította a nevét Hirn-ről Velősy-re, az 1868/4088 számú
Belügyminisztériumi Rendelettel
Bischofshofenben, majd Bad Ischl-ben élt.
Felesége Maria (Franziska Theresia) Kessler.
Szülei  Joseph (Lipot Kelemen) Hirn, illetve Montibeller Klementina, róluk
nem rendelkezem sajnos semmilyen további adattal.  *

Nyilván a legcélravezetőbb lenne az ő születési anyakönyvét megtalálni,
ugye? Összeírok akkor konkrétabb kérdéseket, hátha így tud valaki segíteni.

- Szerepel-e az ez időben írott bécsi születési anyakönyvekben a szülők
születési (v. keresztelési, házassági) helye? Ha nem, milyen dokumentumokból
tudhatom meg ezt? (hogy melyik településeken kell folytatnom a kutatást?).

- Ha jól tudom, az 1800-as évek elején Ausztriában csak egyházi
anyakönyvezés volt. Ez a kutatásban is azt jelenti, hogy a bécsi városi
levéltárban hiába keresem ezt az anyakönyvet? Csakis az egyházi levéltárak
lehetnek segítségemre?

- Egyházi levéltárakkal kapcsolatban: Van-e az osztrák (illetőleg bécsi)
egyházi levéltáraknak olyan központi indexe, akár online, akár offline, ahol
az összes plébánia összes dokumentuma közt keresni tudok? Nem tudom ugyanis,
hogy Joseph Hirn-t melyik plébánián anyakönyvezték.

Ha ezekre a kérdésekre tudna valamelyikőtök, akár részleges választ is adni,
rengeteget segítene! A mormonok oldalát mindemellett zseniálisnak találom,
és különféle oldalágakról találtam is rajta hasznos információkat, viszont
sajnos azt látom, hogy az ausztriai adatok nem gyülekeznek oly nagy számban,
mint a (nagy-)magyarországiak. Így, többszöri próbálkozásra sem sikerült
náluk Joseph Hirn egyenesági felmenőire akadnom.

Üdv.
Péter