[Csaladtortenet 2] Osztrák anyakönyvek, gótbetűs írás

Peter Velosy peter.velosy at gmail.com
2011. Sze. 9., P, 23:56:14 CEST

Kedves Zsuzsi!

Nagyon szépen köszönöm a gyors válaszodat! A mellékletben küldöttek közül
sajnos egyik Josef Hirn sem az, akit keresek, viszont még lehet, hogy
oldalágakon előbb-utóbb el tudom őket helyezni. Egyébként, nemrég akadtam
rá, hogy Stuttgartban létezik egy bizonyos Josef-Hirn-Platz, mint ahogy
Innsbruckban is neveztek el utcát egy bizonyos Josef Hirnről. Ez viszont
nagy valószínűséggel egy ilyen nevű történészre utal, aki biztosan nem
egyenesági rokon. Róla van is egy szócikk a Wikipédián.

A Bad Ischl-i anyakönyvek ilyen fellelhetőségéről nem is tudtam, köszönöm
szépen, nagyszerű! Születni biztosan nem ott született, de hátha legalább
ott házasodott... Nem tudom, sajnos, hogy mettől meddig élt Bad Ischl-ben.

A Bad Ischl-i anyakönyveket böngészve jöttem rá egy nagy hiányosságomra: nem
tudok gótbetűs írást olvasni... Viszont, némi netes keresgélés után a
következő honlapra akadtam, megosztom Veletek is, hátha valakinek segítség:
http://www.bfds.de (Bund für Deutsche Schrift). Ezen az aloldalon találtam
könyveket, amikből a gót írás elsajátítható:
http://www.bfds.de/bfds.php?s=netzladen&kat=lernmittel . Az első kettőt meg
fogom rendelni, hiszen mindösszesen 2,5; illetve 3,5 euróba kerülnek.
http://www.bfds.de/bfds.php?s=netzladen&kat=schrift <= Ezen az oldalon
találtam még két könyvet, ami érdekes lehet, egyik szintén a régi német
írásokkal foglalkozik genealógiai szemszögből, a másik pedig a régi német
dokumentumokban fellelhető rövidítések jegyzéke.

Üdv.
Péter