[Csaladtortenet 2] AZ ÉV KUTATÓHELYE

Roland Ákos Jakab gunslingernew at yahoo.co.uk
2011. Sze. 28., Sze, 20:03:05 CEST

Kedves József!

Én szavaznék, de nincs nagyon kire. Összegezném az elmúlt kb. egy évemben felkeresett kutatóhelyeket és a tapasztalataimat:

1. A Veszprém Megyei Levéltár tavaly augusztus óta nem enged kutatni polgári anyakönyvet, ezért rájuk nem szavazok.
2. A Hadtörténeti Levéltárban kutatni akartam, de ők kutattak helyettem, illetve mégsem túl sokat, mert mint kiderült, leselejtezték már az olyan régen született katonatisztek iratait, mint a dédapám. Rájuk ezért nem szavazok.
3. Az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára: beadtam a kérelmem, elvileg ők utánanéznek a dolgoknak, de 2-6 hónapot várni kell. Még nem telt el a hat hónap, és nem küldtek semmit. Rájuk nincs alapom még szavazni.
4. UNSzJKE családtörténeti kutatóközpont: fél éve várom a megrendelt mikrofilmeket. Rájuk ezért nem szavazok.
5. Felhívtam és e-maileztem 1-2 levéltárral, mint a Hajdú-Bihar Megyei és a Pápai Református, de ez csak 1-2 kérdés volt, ráadásul olyan válasszal, hogy nincsenek adataik. Ez meg szerintem nem olyan nagy dolog, amiért szavanék rájuk.
6. Számomra az év kutatóhelyei: a csetényi református egyházközösség lelkészi hivatala valamint a bakonycsernyei evangélikus. A készséges lelkészek nagyon sok segítséget nyújtottak! Rájuk viszont nem szavazhatok, mert valljuk be: nem igazán nevezhetőek kutatóhelynek.

7. Volt még egy igen eredményes levélváltásom Kolumbán Zsuzsánnával. Ő székelyföldi dolgokban kutat, publikál és mint közben kiderült a székelyudvarhelyi református egyházmegyei levéltár egyik munkatársa. Ez a levélváltás hasznos és eredményes volt, a hölgy pedig roppant segítőkész. Őt viszont mint magánembert kerestem fel, utána derült ki, hogy levéltárban dolgozik. Ez ha nagyon akarjuk belefér a kutatóhelybe. Vagy mégsem?

Mit tegyek?

Üdv: Ákos