[Csaladtortenet 2] Érdekes foglalkozás2

Németh József nemethjozsef10 at freemail.hu
2012. Ápr. 5., Cs, 10:05:05 CEST

És ha már Toronynál tartunk, nem "érdekes foglalkozás" ugyan a zenész, de az már érdekes, hogy a fél falu az volt. Nem Torony, hanem annak egy része, Ondód, amely régen külön falu volt. (A településnév egyébként, mielőtt még valaki másra gondolna, az Ond -Kond, Tas, Huba, Töhötöm, tudjátok- személynév kicsinyítő képzős változata -mint az Árpád, tudjátok. ) A falut szinte 100%-ban cigányok lakták, és a fél falu zenész cigány volt, a családnevek Sárközi, Nyári és Horváth. Hja kérem, azok még a boldog békeidők voltak, amikor cigányzenészként is szépen meg lehetett élni...NJ