[Csaladtortenet 2] Anyakönyvezés

Tóthné Edit lefkovic at gmail.com
2012. Ápr. 5., Cs, 21:54:08 CEST

Kedves Éva!

Ha az ember gyereke Tótkomlósról Makóra utazik, a közúttól jobbra láthatja
a nagykopáncsi templomot (kápolnát). Majd Rákos előtt, egy kicsit távolabb
a bogárzóit. Mindkettő zárva van. A Google Earth-ön fényképet is találhatsz
mindkettőről. Tehát a tanyavilág is megtalálhatta a lelki élete színhelyét.
Az már viszont kérdéses, hogy anyakönyvezés folyt-e az ehhez hasonló
intézményekben. Lehetséges, hogy ebből a célból a nagyobb településekre
kellett beutazni. De ez falvak esetében is előfordult. Pölöske egyházi
anyakönyvezése 1927 előtt Zalaszentmihályon történt. Említhetem Kevermest
is, amelyet 1835 előtt előbb Eleken és Szentmártonban anyakönyveztek.

Kápolnát láthatsz az Etyekhez közeli Botpusztán is. Kedvezőbb volt az
uraság számára, ha a munkáskéz, a hozzá ízesült többi testrésszel, nem
azzal tölti a napot, hogy beballag a faluba, majd az istentisztelet után
ellenőrzi a bormérések kínálatát, hanem helyben megkapja, legalább a lelki
táplálékot.

Üdvözlettel

Tóth Sándor