[Csaladtortenet 2] foglalkozás

Jánosy Béla csjanosy at freemail.hu
2012. Ápr. 6., P, 12:35:01 CEST

Tisztelt Listatagok!

A mormonokhoz a napokban felkerült Németpróna anyakönyveiből az ükapám foglalkozásához ezt írták: Docens II Classis. Jól gondolom, hogy ez azt jelenti, hogy a II. osztály tanítója? Azt nem gondolom, hogy II. osztályú tanító lenne a megfejtés, mert abból az időből (1860) ilyen rangsorolásról még nem hallottam.  Egy másik helyen ezt jegyezték be foglakozásaként: Docens II. Norm Classis. (Ha jól olvastam).
Az első fiuk születésénél pedig a keresztszülőknél a foglalkozás: Notarius Circularis. Ha jól értem ,ez pedig körjegyző?

Üdvözlettel:  Jánossy Csaba