AW: [Csaladtortenet 2] anyakönyvezés helye

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Ápr. 7., Szo, 11:20:44 CEST

Kedves Pista!

Csakhogy az is kérdés, hogy mi számít az "országhatárokon belülinek"!
Egy diplomácia autó amely Bp.en közlekedik az ország határain belül van, de ettől függetlenül külföldi territóriumnak számít.
Még az 50-es években történt.
Az amerikai követ lakása a Zugligetben volt. Egy várandós nőnek sietni kellett a János(?) korházba, mert a baba már nagyon a világra kívánkozott.
A férje leintett egy arra jövő autót, segítséget kérni. Egy követségi autó volt és a gyerek nem tudott tovább várni és ott jött a világre.
Persze megkapta az amerikai állampolgárságot és mint ilyen sok szociális segítséget. (Jó reklám volt a hideg-háború idején!)

Na most evvel mi a helyzet?

És mi fog történni, ha a fiaim a magyar állampolgárságot kérik, holy fogják a bajorországi születést anyakönyvezni? (Tudtommal az meg is fog történni.)

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -