[Csaladtortenet 2] miért is?

Hirschler András smartlines at smartlines.hu
2012. Ápr. 10., K, 10:20:33 CEST

Én ugyan nem tartom magam szakértőnek, de azt gondolom, a jelenségnek három
oka lehet. 1. Kis falvakban valóban gyakori volt az unokatestvérek közötti
házasodás. 2. Zsidó családoknál II. József névrendelete előtt patronymokat
használtak, a családnevek csak a rendelet hatálybalépése után terjedtek el.
3. Az asszonyok - bár jelentőségüket a péntek esti imákban nem győzték
hangsúlyozni - végül is a férj "tartozékának" minősültek, ezért - eltekintve
a már polgárosodott, felvilágosultabb közösségektől - az asszony magától
értetődően a férj nevét viselte.
üdv. Hirschler András