[Csaladtortenet 2] Anyakönyvek feldolgozása

Sarnóczay György gsarnoczay at aol.com
2012. Ápr. 10., K, 12:43:17 CEST

Kedves adatfeldolgozók.

Pest-Pilis-Solt-Kiskun megye kérdésben vannak észrevételeim csak egy szűk
kis körre vonatkozóan.
Budapest XXII. kerülete Budafok, Budatétény, Nagytétény , Baross Gábor-telep
összevonásából lett létrehozva 1950-ben.
A polgári anyakönyveket le is töltöttem és tartalmuk szerinti névvel láttam
el.
Ugyanis eredeti adatbázisbeli elnevezések nem fedik a tartalmat.

Kötődésem révén budatétényi anyakönyveket szívesen vállalom ha a most
folyamatban lévő IX. ker. házasságival végzek.

A lista a letöltött anyakönyvekről a tartalmukkal egyező elnevezésekkel:

BP XXII halotti 1950-

\Budapest XXII halotti 1950-1953\
\Budapest XXII halotti 1954-1957\
\Budapest XXII halotti 1958-1961\
\Budapest XXII halotti 1962-1965\

BP XXII házassági\

\Budapest XXII házassági_1944-1948\
\Budapest XXII házassági_1949-1950\
\Budapest XXII házassági1950!!\

Budafok halotti\

\Budafok halotti 1936-1941\
\Budafok halotti 1946-1949\
\Budafok_halotti_1942_1945\

Budafoki_születési\

\Születési_1895_1897\
\Születési_1897_1899\
\Születési_1899_1901\
\Születési_1901_1902\
\Születesi_1902_1904\
\Születési_1904_1906\
\Születési_1906_1909\
\Születési_1910_1913\

Budatétény halotti\

\Budatétény halotti_1902_1929\
\Budatétény_halotti_1930-1949\

Nagytétény halotti\

\Halotti_1895_1898\

Nagytétény házassági\

\Nagytétény házassági 1895-1903\
\Nagytétény_házassági_1904-1920\

Uedv: Sarnóczay Gyuri

From: Tamás Solymosi <solymitomi at gmail.com>
Kedves András és Listatársak!

Azért írom a válaszomat így, mert szerintem nem csak Andrással a kettőnk
"problémája" ez az egész, hanem minden adatfeldolgozót érinthet.

Tehát:

Akkor máris mondom, hogy ugyan most Bp. 12. kerületet kaptam Bocsor Lacitól
és természetesen még sok van Bp-ből, mégis minden bizonnyal ha ezzel készen
vagyok, akkor nem Bp-el fogok foglalkozni, hanem Veszprém megyében Zirccel,
mert az apai ágam meg odavalósi. Így 2 legyet ütök 1 csapásra. Dolgozok
magamnak is, és a közösségnek is.

Mivel Csaba idén elköltözik, így az nagyon lefoglalja, de nekem azt ígérte,
hogy jövő tavaszra megalkotja a programot, hogy a lapon a vidékieket is
keresni tudjuk.

Addig mindenki, aki vidékit csinál, az szépen várakozik, és szorgosan
dolgozik, aztán ha készen van a honlapra a Csaba-féle program, akkor szólni
fog, hogy mehetnek azok is, és akkor mindenki küldheti a táblázatait.

Ugyanakkor: Több probléma is felmerül:

*1. probléma*, hogy a vidékieket nincsen aki koordinálja. Ugyanakkor én
felvetném a Listán, hogy mi lenne, ha lenne minden megyére megyénként 1-1
ember, aki koordinál, és akkor mindenki jól járhat.

*2. probléma*, hogy hiába vagyok én 33 éves, nincsen ebben akkora
gyakorlatom, hogy azt mondjam: teljes felelősséggel vállalom el, hogy
átnézem azokat a helyeket, melyekben nem volt biztos az
adatfeldolgozó.(Több szem, többet lát elv alapján! )

*3. probléma*, hogy mennyi az esélye, hogy hozzáférhetünk a csonka -
Magyarország határain kívüli anyakönyvekhez, melyek még megmaradtak. Pl:
Nem tudom, hogy Kocs János uramon kívül foglalkozik-e másvalaki a Partium,
Erdély, Székelyföld témakörrel. Van-e olyan, akinek "szakterülete"
Felvidék, esetleg Kárpátalja, Délvidék, Őrvidék?

Még megyénként is nagyon sok, de persze 64 vármegye + a 8 Horvátországban+
Bp, vagyis: van-e összesen 73 olyan lelkes csapattag, aki az egyes megyéket
külön összefogná, mintha kis országocskák, országrészek lennének. (A Magyar
Szentkorona Országai.) Illetve: lesz-e olyan, aki ezt a 73 embert fogná
össze? Ugye: Bocsor Laci fogja össze Bp-et.

*4. probléma*, hogy előfordult, hogy egyszer csak megváltoztatták a
megyehatárt. (Pl: Zala és Veszprém megyékben volt ilyen határvita, és úgy
tudom: napjainkban is előfordul, hogy pl egy település Veszprém megyéből
Győr-Moson-Sopronba akar "átigazolni".)

*5. probléma*, hogy a mai 19 megye a csonka-Magyarország határait nem
számítva, ugyan oda esnek-e a megyehatárok ma is, mint ahol pl 1920 és 1945
között vagy még korábban voltak. Pl: Győr, Moson, Sopron ma már egy megye,
de valamikor 3 volt. Ugyanakkor: Győr megye keleti széle ugyan ott húzódott
akkor is, mint ma Győr-Moson-Sopron megye keleti határa?
Pest-Pilis-Solt-Kiskun megyéről nem is beszélve, szerintem az lesz az egyik
leghúzósabb dolog.

Szóval: sajnos túl sok csapdát rejt ez a megyénkénti dolog is, pedig így
értelme lehetne a dolognak.

Nekem ez a véleményem, de én még messze nem vagyok annyira gyakorlott, mint
mások a listán, így más is ötletelhet ezen a dolgon.

Lássuk be, hogy sajnos: ugyan segítjük egymást, de alapvetően nagyon "önző"
egy banda vagyunk, így mindenki elsősorban olyan falut dolgozna fel, ami őt
érdekli. (Pl én Zircet, de már ahhoz most az 5. Bp-et csinálom.) Nem akarom
a listatársaknak az idegeit felhúzni, se sértegetni nem áll senkit
szándékomban, de lássuk be, hogy ez így van, de ugyanakkor így természetes.

Tisztelettel:

Tamás